RETNINGSLINJER FOR KJØP AV HEISKORT – BUDOR SKIANLEGG
Vi henstiller alle våre gjester til å gjøre seg kjent med våre retningslinjer for kjøp av heiskort.
HOLD DEG INFORMERT
Vi ber om at alle gjester følger informasjon som er oppdatert på våre hjemmesider, og ved hver enkelt heis.
SESONGKORT
Sesongkortet er personlig og må ikke overdras. Ved misbruk, brudd på retningslinjer, eller på de alpine løyperegler, kan heiskortet inndras. Eier av sesongkortet er ansvarlig for at kortet ikke misbrukes av andre. Mister du ditt sesongkort kan du få nytt ved å betale kr. 300,-
Glemmer du ditt sesongkort hjemme, kjøper du kort de aktuelle dagene du skal på ski til ordinær pris i skiutleia (ikke online). Du mottar en spesialkvittering som må returneres til oss ved neste besøk for å få refusjon. Pengene refunderes mot at sesongkortet ikke er brukt de aktuelle dagene, dette for å forhindre misbruk. Refunderingen må gjøres i gjeldende sesong. Heiskort kjøpt online, uten spesialkvittering for glemt sesongkort, gir ingen refusjon.
VÆR- OG FØREFORHOLD
Vi gjør våre gjester oppmerksom på at vær- og føreforhold kan være skiftende. Gjesten er selv ansvarlig for å vurdere vær og føreforhold ut i fra sine ski- og snowboardferdigheter, før kjøp av heiskort.
REFUSJON DAGSKORT / FLERDAGSKORT
Refusjon av forhåndsbestilte heiskort (online kjøp) :
1. Forhåndsbestilte heiskort som ikke kan benyttes grunnet sykdom refunderes ved å forelegge dokumentasjon på sykdom inntil 1 DAG FØR ankomst.
2. Forhåndsbestilte heiskort som ikke kan benyttes av andre årsaker enn sykdom må avbestilles 10 DAGER FØR ankomst.
Refusjon av heiskort kjøpt samme dag:
Det gis ingen refusjon på heiskort ved dårlig vær, tåke, snø, ising, teknisk feil eller lignende. Dersom du er usikker med hensyn til vær og føre, ta kontakt med skiutleia før du kjøper heiskort. Ved skade eller sykdom vil refusjon bli gitt ved fremvisning av legeattest umiddelbart etter legebesøk. Refusjon ved sykdom eller skade vil kun bli gitt til den personen som er syk eller skadet, og kun for de dager heiskort ikke har vært i bruk. Ved tidlig avreise grunnet uforutsette hendelser gis ingen refusjon på heiskort.
Refusjon av heiskort kjøpt automat:
Ved kjøp av i automater gis refusjon kun dersom kortet ikke er brukt. Refusjon gis kontant i skiutleia.
Hvis anlegget får pålegg om å stenge ned av myndighetene, vil ubrukte forhåndsolgte kort bli refundert.
Refusjon gjøres fortrinnsvis direkte i skiutleia i våre åpningstider. Dersom dette ikke lar seg gjøre må kvittering, konto nr, adresse på kortkjøper og begrunnelse for refusjon sendes til post@budor.no snarest mulig.
DRIFTSAVBRUDD
Ved driftsavbrudd – det vil si ved heisstans og/eller når mer enn 50% av det totale løypetilbudet på kjøpstidspunktet ikke kan benyttes – er kortinnehaveren berettiget til en forholdsmessig refusjon for den tid heiskortet ikke kan benyttes. Driftsavbruddet må være av minst 30 minutters varighet og summen av driftsavbruddene må utgjøre mer enn 1/3 av heiskortets gyldighetstid.
Det gis ikke refusjon ved kjøp av timekort.
Driftsavbrudd som ligger utenfor driftsledelsens kontroll (force majeure).
Ved driftsavbrudd som ligger utenfor skianleggets kontroll skal refusjonen tilsvare 50% av den forholdsmessige refusjonen som kortinnehaver har krav på etter det foregående punkt. Dette gjelder ved driftsavbrudd som følge av eksempelvis vær- og vindforhold, skred, lynnedslag, oversvømmelse, brann, strømstans, streik m.v. og som utgjør forhold som anlegget ikke med rimelighet kunne forvente å ta i betraktning på kjøpstidspunktet. Det er opp til anlegget å dokumentere at driftsavbruddet skyldes slike forhold og at anlegget ikke har hatt mulighet til å unngå eller overvinne følgene av disse.
Med utgangspunkt i ovennevnte bestemmelse må det være på det rene at kortholder ikke har krav på hele kjøpesummen, kun en forholdsmessig refusjon for den tid heiskortet ikke kan benyttes.